Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. június 29., szerda

Diana Rowland: A Démon Jele

Kimondottan örülök, hogy egyre több és több urban fantasy sorozat indul kis hazánkban. Az olyan típusúaknak, mint ez a könyv, még jobban. Több dolog miatt is:
A: Nem kapunk minden részben új főhőst és főhősnőt, akik egymásba bolondulnak.
B: Végre igazi krimi szál van egy urban fantasy könyvben.
C: Van benne romantika és szex is, de ez nem megy a történet rovására.
D: E/1-ben van írva. (Tudom, ez az én dilim, de én akkor is jobban szeretem az ilyet!)
E: Felnőtteknek szól! Komolyan egy ilyen már nagyon hiányzott nekem.

Kara Gillian nyomozó és idéző is egyben. Életében először kap gyilkossági ügyet, ami az akták tologatása után, igazi felüdülés számára. Egy brutális sorozatgyilkos nyomába ered, aki hosszú, fájdalmas tortúrák után öli meg az áldozatait. A legrémisztőbb azonban az, hogy észreveszi a másik arkánumból jövő erőknek a nyomait is. A Jelfaragó gyilkosságok tehát sokkal bonyolultabbak annál, mint aminek látszanak, és pont Kara a tökéletes rendőr, aki megtalálhatja, ki is állhat a gyilkosságok mögött. Nem segít neki az sem, hogy egy igencsak különös FBI ügynök figyeli minden lépését...

Kimondottan jól szórakoztam a könyvön, kedveltem az írónő humorát is, nem egyszer széles mosolyra húzódott a szám. Kara kifejezetten jó karakter, nagyon hamar megszerettem. A rideg, hideg Ryzkhalt is, aki szintén egy jól megalkotott szereplő.

Nagyon tetszett a világ kidolgozása. Főleg mert hasonlóval még nem találkoztam, így igazán egyedire sikerült a regény. Igaz, hogy egyenlőre inkább kriminek mondanám, mint urban fantasy-nak, mert inkább volt ez nyomozós könyv, mint természetfeletti, de ez nem is zavaró.

A borító nagyon szépre sikeredett, a végére meg is értettem mik azok a dombornyomásos kis jelek rajta. Annak is nagyon örültem, hogy végre nem egy nagy sorközű, nagy betűs könyvvel van dolgunk. A gerincével azért vigyázni kell, mert ha erősen kinyitjuk akkor bizony törik, és a lapok sem olyan biztosan csücsülnek benne.

Egy nagyobb bajom volt csak a könyvvel. A szleng notórius fura fordítása. Tudom, hogy ez nagyon nehéz feladat. De mivel beleolvastam az angol verzióba, ott látom, hogy bizony agyba- főbe káromkodnak. Én megértem, hogy ezt nem akarják a magyar nyelvbe átültetni. Csak egy ici- picit legyen már életszerűbb az a káromkodás.

Összességében nagyon várom a folytatást. Ebből a történetből még nagyon sokat ki lehet hozni. Nagyon kíváncsi vagyok arra is, ki nyeri el a csaj szívét, akárhogy is ez nem központi téma. A végén sok kérdés nyitva marad, és szeretném jobban megismerni a démonokat. Számomra tízből nyolc. Jöhet a következő!

A könyvet nagyon köszönöm a Kelly Kiadónak!

2 megjegyzés:

Lizzyke írta...

Szia!

Ezt már én is elolvastam, amint már csak a borítóját és a címet megláttam a neten tudtam, hogy ez kell nekem.
És nagyon is tetszett. Láttam, hogy lesz még belőle, nemtudod pontosan hány kötet? És hogy esetleg mikor olvashatjuk a folytatást itthon? Bár sajnos szerintem arra még várni kell .

pussz: Liz

UI: Még lógok egy Látomás véleménnyel, amint lesz egy csöpp időm jövök, pussza

Katamanó írta...

Egyenlőre három kötet jelent meg belőle Amerikában, de az írónő hét kötetesre tervezi, egyenlőre csak ötre szerződött, ennyi az infóm, és örülök, hogy tetszett :)

Megjegyzés küldése