Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2011. október 22., szombat

Danielle Trussoni: Angelology - Az Átok

"Angyal vagy ördög – mondta. – Ugyanannak az éremnek a két oldala. "
Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy melyik misztikus lény a kedvencem, nem kéne sokat törnöm a fejem a válaszon. Valahogy mindig is vonzottak az angyalok, és sokkal "emberibb"- nek gondolom őket a hideg, rideg, halott vámpíroknál. De nem akarok senkit sem tévútra csalni, ebben a kötetben senki sem fog őrülten, szenvedélyesen szeretkezni,ez nem az angyalok romantikus perceiről szól. Aki ilyesmit szeretne olvasni, az felejtse el a könyvet, és szerintem a kritikát is fejezze be, ugyanis ez a könyv nem neki való.

Az emberiség évezredek óta hadban áll a Nefilimekkel, a bukott angyalokkal, persze önnön tudtuk nélkül. Ők ugyanis köztünk élnek, irányítanak és uralnak minket, és időről időre elbuknak, mert ha nem így lenne, a világ egyszer csak megszűnne létezni. Egy titkos csoport tud csak a létezésükről, az angelológusok, akik maréknyi csapata küzd a felsőbbrendű faj ellen, és igyekszik kideríteni, az ellenség épp miben mesterkedik. 

Nagyon nagyon vártam ezt a könyvet. Valahogy a zsigereimben éreztem, hogy szeretni fogom. Ha valamihez hasonlítani kéne, nekem először Dan Brown jutna eszembe, de nála izgalmasabb, érdekesebb tud lenni úgy, hogy  sokkalta több ténnyel és száraz anyaggal szembesít minket az írónő. (Persze ezt észre sem vesszük.) Persze az sem elhanyagolható tényező, hogy a könyv nyelvezete zseniális, már csak a választékos, gyönyörű szóhasználata miatt is élvezet olvasni. Köszönet jár érte a fordítónak is. Zseniális munkát végzett. 

A karakter kidolgozása nagyon jól sikerült, mindenkit megtudunk érteni és el tudunk fogadni, olyannak amilyen. Könnyen tudunk azonosulni Evangeline-el a fiatal és kíváncsi apácával, Verlaine-el, aki műkincseket kutat, és tudtán kívül olyan nagy dologba vágja a fejszéjét, ami miatt nyakát szegheti, vagy az angyalokat, akik most nem mint pozitív szereplők mutatkoznak meg előttünk, hanem kegyetlen, embertelen lényekként, akik betegségnek tartják az érzelmeket.

A borító nekem kimondottan tetszik, komor, sötét és tragikus, ahogy a könyv is. Persze ne gondoljuk, hogy egy melodrámát tartunk a kezünkben, ebben a  könyvben minden van; egy kis krimi, thriller, urban- fantasy, dráma ... Talán egy kis romantika is, de az elenyésző. 

Mégis van amit hiányolok, méghozzá az angyalok. Persze sokat megtudunk róluk, és talán legjobban azokat a részeket élveztem, amikor rajtuk keresztül látjuk a cselekményt, mégis túl kevésnek tartottam azt a pár jelenetet. Úgy érzem, sokkal többet lehetett volna mesélni róluk, és nem csak fizikai valójukban megismerni őket, egyszerűen még nem értem meg őket. Persze mivel ez a könyv is sorozat, és ez még csak az első rész, lehet, hogy későbbiekben ezt a hiányosságot pótolni fogja az írónő, de félek, később sokkal nehezebb lesz.

Végeredményben nagyon tetszett! Tízből kilenc. Nagyon jó, nagyon meggyőző, emellett pedig kifejezetten nem női regény, sőt! De valami kis plusz mégis hiányzott nekem belőle, és emiatt nem kap maximális pontszámot. Be kell valljam, a könyv az utolsó pár fejezettel vett meg magának teljesen. Olyan csattanót tartogatott amiről álmodni sem mertem volna. Dan Brown bácsi ideje nyugdíjba menni, ugyanis itt van Trussoni!

A könyvet nagyon köszönöm a Kelly Kiadónak! 

3 megjegyzés:

Titti írta...

10ből 9? aszta!
Basszus, én asszem ki sem tudom olvasni, grrrrrr
De már csak azért is elolvasom egyszer,hogy leírhassam miért szar:D

Katamanó írta...

Nekem tetszett, de én szerettem Dan Brownt is :D És tudtam mire számítsak :) De ahogy látom Te vagy az első akinek nem jön be :D Gondolom lesznek még többen is :D

Tinakrisz írta...

Most végeztem vele.Nem volt könnyű olvasmány.Olykor untam, máskor pedig magával ragadott.Az utolsó fejezet annyira izgalmas volt,hogy úgy döntöttem, a folytatás is érdekel!
Azért nekem jobban tetszik J.R.Ward:Bukott angyalok könyvei!!!

Megjegyzés küldése