Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

2012. január 23., hétfő

B.M.Grapes: A Jóslatok Hálójában

Sokáig nem is tudtam a könyvről, hogy létezik. Nagyon hosszú időn át internetes regény volt, és Grapes-re így talált rá a Könyvmolyképző kiadó. Én kicsit elfogult vagyok a magyar írókkal, próbálok minél több könyvet olvasni tőlük, és őszintén remélem, hogy egyre többen nyitottak lesznek a honfitársainkra, ugyanis az ő művüket nem ronthatja el fordító, és nagyon gyakran sokkal szebb nyelvezetűek, mint a külföldi társaik. Grapest a molyon ismertem meg, és ott mesélt a könyvéről nekem először, ami azonnal felkeltette a figyelmemet. A legérdekesebb az volt az egészben, hogy az ő könyvében nem találkozunk vámpírokkal, vérfarkasokkal, semmi egyébbel a műfajból, mégis egy misztikus krimit vehetünk a kezünkbe. Ezek után nem volt megállás, tudtam, hogy nekem kell a könyv. Nagyon meghatódtam, amikor maga az írónő ajánlott fel nekem egy példányt ajándékba, mondhatni az egyik legszebb Karácsonyi ajándék volt. A fa alá is tettem és megfogadtam, ez lesz az első regény, amit elolvasok a Karácsonyi könyvek közül. És így is lett... 

A Hot Hill-i középiskola sokáig egy hétköznapi, szürke gimnázium volt, míg egy nap meg nem jelent a faliújságon egy öt pontból álló üzenet. Minden egyes pont elmesélt valamit, ami még nem történt meg. A diákok jót mosolyogtak az egészen míg be nem következtek egymás utána dolgok, amiket senki sem tudhatott előre. A fali újság mindenről beszámol, az új titokzatos jóképű fiú megjelenéséről. Szerelmek befejeződéséről, balesetekről.... Ez fel is kelti pár rátermett diáklány érdeklődését, hogy kinyomozzák, ki is áll a napi jóslatok mögött.... 

Az elején nagyon megijedtem. Rég volt már olyan könyv, amit nagyon szerettem volna szeretni, az első két fejezet mégsem tetszett igazán, nem értettem mi miért történik, és nem tartottam érdekesnek a szereplőket sem, sőt főhősnőnk sem volt szimpatikus az elején. De szerencsére nagyon hamar beindult a történet, és kaptunk itt aztán hideget meleget. Krimitől kezdve a szerelemen át egy csipetnyi fantasy-ig igazán mindent. Idővel sikerült megkedvelnem Adát is, Daniel pedig végig rokonszenves volt. Kimondottan minőségi, átgondolt regénnyel állunk szemben, amiben már az első fejezetekben kereshetünk utalásokat a végkifejletre. 

A könyv borítója fantasztikus, nagyon nagyon tetszett. Ennél jobban nehezen lehetett volna elkapni a regény hangulatát. De egy dolgot még mindig nem értek. Miért nem lehetett volna kisebb sorköz? Akkor egy ötven- száz oldallal kevesebb lett volna a regény... Szeretem a vaskos könyveket, nem azt mondom, de annyival több helyet foglal a polcon feleslegesen... 
Azt gondolom, hogy ez a könyv magasan kiemelkedik a mai kínálatból, és külföldön is gyönyörűen megállná a helyét. Az ötlet teljesen egyedi és új. A könyv egy egész, és ha jól tudom folytatás sincs tervbe véve, mert lezárul. Szuper kikapcsolódás lesz ez 14 éves kamaszoknak, de őszintén ajánlom bárkinek, aki szeretne egy jót szórakozni. Remélem minél több hasonló színvonalas könyvet kaphatunk még B.M. Grapes-től. Tízből nyolc. 

A könyvet nagyon köszönöm magának B.M.Grapes-nek, és nagyon nagyon örülök, hogy személyesen is megismerhettelek, és persze a Könyvmolyképző kiadónak! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése